ترخیص کالا از گمرک دبی

۵ بازديد

ترخیص  کالا از گمرک دبی

دبی یکی از مهم ترین دروازه های تجاری در خاورمیانه به شمار می رود و همچنین در طول سال ها مورد توجه ویژه تجار و بازرگانان ایرانی قرار گرفته است، بسیاری از تجار ایرانی وارد ...

 

دبی که یکی از مهم ترین دروازه های تجاری خاورمیانه محسوب می شود، در طول سالیان متمادی مورد توجه ویژه تجار و بازرگانان ایرانی بوده است که بسیاری از آنها کالاهای منطقه را وارد و صادر می کنند. ترخیص کالا از گمرک دبی یکی از گزینه های مهم تجار برای واردات کالا با شرایط فعلی کشور است. در این مقاله پیش روی شما قصد داریم به طور ویژه به موضوع ترخیص کالا از گمرک واردات با تکیه بر امارات متحده عربی بپردازیم. در مطالب قبلی بارها اشاره کردیم که چرا تجار و بازرگانان نگاه ویژه ای به امارات و دبی دارند. باز هم به اختصار به این موضوع اشاره می کنیم. دلیل اصلی تحریم هاست. همچنین نسبت به سایر گزینه های ترخیص کالا از گمرک دبی شرایط بهتری دارد. چرا؟ با ما بمان.

 

 

 

ترخیص کالا از گمرک یعنی چه؟

شاید لازم باشد برای جلوگیری از ابهام دوباره به این سوال پاسخ دهیم. به تمامی تشریفات لازم برای ورود کالا به کشور ترخیص کالا از گمرک گفته می شود (برای اطلاعات بیشتر حتما مقاله ترخیص کالا از گمرک را مطالعه کنید). ترخیص کالا فرآیندی است که طی آن کالا به صورت قانونی وارد کشور می شود. امکان ورود مستقیم کالا به کشور وجود دارد اما در مواردی که کشوری به دلیل تحریم ها تمایلی به تجارت مستقیم با ایران نداشته باشد، تجار کالا را از دبی ترخیص می کنند. هم صاحبان بار و هم واسطه ها می توانند از دبی ترخیص کنند. در واقع، کشورهایی که از ورود به کشورهای خود منع شده اند، منابع را از دبی تامین می کنند

 

 

 

چرا امارات متحده عربی را انتخاب کنید؟

بدون شک جغرافیای ایران را فراموش نکنید.امارات متحده عربی تقریباً با همه کشورهای جهان روابط خوبی دارد. از طرفی بندر جبل علی در دبی نزدیک ترین گزینه به بنادر جنوب ایران و کوتاه ترین راه برای ترانشیپ محموله ها است. ترخیص کالا از دبی مزیت دیگری نیز دارد و آن بهره مندی اماراتی ها از تجهیزات و امکانات مدرن است. به همین دلیل ترخیص کالا از گمرک دبی گزینه مناسبی برای تجار محسوب می شود.

 

 

 

مزایای ترخیص کالا از گمرک دبی

مرزهای جغرافیایی نزدیک به امارات

دارای بزرگترین مرز دریایی با دبی

از گمرک دبی برای ترخیص کالاهای اروپایی که اجازه تجارت با کشور ما را ندارند استفاده کنید.

تعرفه های خاص

حمل و نقل سریع در سراسر مرزهای تجاری (دریایی، زمینی، هوایی)

با تجارت با تجار عرب در دبی کالاهای مختلف را به کشور وارد کنید

تامین مواد اولیه از دبی جهت تولید داخلی در داخل کشور

رویدادهای اکثر برندهای مطرح دنیا در دبی

برای خرید کالا با کشورهای اروپایی و آمریکایی ارتباط برقرار کنید

نظارت بر اصالت محصول

 

مراحل و مراحل ترخیص کالا از گمرک دبی

راه های مختلفی برای ترخیص گمرک از دبی وجود دارد. روش های حمل و نقل کالا ازامارات ، متقابل، صادرات مجدد یا صادرات مجدد و واردات نهایی. در ادامه هر یک از این روش ها را جداگانه توضیح خواهیم داد. مراحل ترخیص کالا از گمرک دبی تفاوت چندانی با ایران ندارد اما در هر صورت در انجام امور بین الملل باید با قوانین تجاری کشور مقصد آشنا باشید. بنابراین فراموش نکنید که قبل از شروع واردات، قوانین تجاری امارات متحده عربی را بخوانید. لازم به ذکر است که در ترخیص کالا از گمرک و واردات کالا از کشوری به کشور دیگر ابتدا باید قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد بررسی شود.خب حالا بیایید چهار روش ذکر شده در بالا را شرح دهیم.

 

 

 

حمل و نقل بار

حمل و نقل چیست؟

در لغت به معنای حمل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی است. این نوع حمل و نقل زمانی اتفاق می افتد که مسیر مستقیمی به مقصد وجود نداشته باشد. یکی از دلایل این امر تغییر نحوه حمل و نقل در طول سفر است، مثلاً بار را از کشتی تخلیه کرده و به کشتی دیگری منتقل کنید. دلیل دیگر ترکیب محموله های کوچکتر به محموله های بزرگتر و بالعکس، برای تقسیم محموله های بزرگتر به محموله های کوچکتر است.

 

در تران هیل همان کانتینر ورودی به مقصد ایران است که در این صورت تمام عملیات توسط خط کشتیرانی انجام می شود و نیازی به عملیات گمرکی نیست. کانتینر ورودی را طبق الگوی متقابل به منطقه آزاد جبل علی یا cfs منتقل کنید و محتوا را در یک کانتینر جدید با همان پیکربندی کانتینر ورودی بارگذاری کنید. تفاوت بین کراس شخص و ترانشیپ در جابجایی کانتینر و خود محموله است. در حین حمل و نقل خود کانتینر جابجا می شود و در کراس استفینگ محتویات آن جابه جا می شود. کراس استفینگ برای کالاهایی است که اجازه ورود و ترخیص مستقیم از دبی را ندارند. هر دو راه را می توان از دبی ترخیص کرد.

 

 

 

صادرات مجدد یا صادرات مجدد

در این صورت کالا از دبی ترخیص می شود و معمولاً 5 درصد ارزش گمرکی پرداخت می شود. کالاها در صورت صادرات مجدد تا 6 ماه در انبارهای دبی نگهداری می شوند و هنگام صادرات با بارج یا کانتینر حمل می شوند. با رعایت این شرایط، هزینه های پرداخت شده مسترد خواهد شد. یعنی وقتی کالا را بیرون می آورید و ترخیص انبار را در اختیار گمرک دبی قرار می دهید، می توانید ودیعه ای را که پرداخت کرده اید پس بگیرید. در این صورت نیازی به مالیات بر ارزش افزوده نیست.برای کسانی که به زمان بیشتری برای واردات کالای خود نیاز دارند، ترخیص کالا از گمرک دبی از طریق صادرات مجدد گزینه مناسب و کارآمدی است. زیرا اگر فرصت داشته باشید می توانید با صرف هزینه کمتر محصول خود را تمیز کنید.

 

 

 

ترخیص کالا از گمرک دبی: واردات نهایی

در این صورت کالا با پرداخت 5 درصد عوارض و 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده ترخیص می شود و پس از آن کالا می تواند در داخل دبی معامله شود و یا مجددا صادر شود. در مورد صادرات، تعرفه 5 درصد قابل استرداد نیست، اما امکان استرداد مالیات وجود دارد. این روش ترخیص کالا از دبی برای کسانی مناسب است که قصد دارند در داخل امارات از گمرک و کالا برای خود ترخیص کنند. این دلیل به هر حال قابل قبول است. اگر قصد دارید کالای خود را قبل از ورود به ایران معامله کنید، این روش بهترین گزینه شماست.

 

اخذ مجوزهای لازم برای واردات کالا

زمانی که  کالاهای تجاری و وارداتی وارد گمرک می شوند باید تمامی استانداردها و مجوزهای لازم را دریافت کنند. ارائه مدارک لازم و ضروری در خصوص سلامت کالا به گمرک بسیار مهم است و کالاهای ورودی از دبی از بازرسی های لازم مستثنی نیستند. به یک معنا، گمرکات کلیه مقررات و قوانین تجارت داخلی ایران را بدون توجه به کشور طرف قرارداد تاجر ایرانی اعمال می کنند. به عنوان مثال، آنها به شدت از ورود کالاها و کالاهای غیرقانونی از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی جلوگیری می کنند و بهداشت و بهداشت کالاهای وارداتی را به اندازه کافی تنظیم می کنند. در گمرک معمولا تمامی مدارک مربوط به کالا به دقت بررسی می شود و پس از اخذ تاییدیه از فروشندگان و شرکت های دبی، سایر مراحل ترخیص کالا از گمرک دبی ادامه می یابد.مراحل ترخیص بار دبی

با مشخصات محصول آشنا شوید

تجار باید از مشخصات فنی و قیمت کالا اطلاعات کافی برای درج آن در اظهارنامه داشته باشند.

 

برآورد هزینه واردات کالا به کشور

روند قیمت گذاری کالاها و محصولاتی که از دبی وارد ایران می شوند به عواملی مانند درصد تقاضای مردم، قیمت نهایی کالا، وضعیت بازار داخلی برای بررسی بسترهای فروش کالا و فصل مناسب بستگی دارد. این اجناس را در بازار بفروشید.

 

افراد و شرکت ها قبل از هرگونه معامله و واردات باید از تعرفه این کالاها آگاه باشند. لازم به ذکر است که فروشنده نیز مسئولیت صدور پیش فاکتور به گمرک را بر عهده دارد.

 

 

 

برای تعیین قیمت محصول نهایی کالا:

قیمت نهایی کالا زمانی تعیین می شود که کالای مربوطه توسط گمرک محاسبه و اظهارنامه گمرکی این نوع کالا صادر شود، البته هزینه حمل و نگهداری کالا نیز در نظر گرفته شده است.

 

بیشترین کالاهای وارداتی از دبی به ایران عبارتند از:

 

لوازم خانگی

سنگ قیمتی

تلفن همراه

مواد و محصولات پلاستیکی

مکانیکی

ماشین

تن پوش

قطعات خودرو

ذرت حیوانی

روغن تخمه آفتابگردان

قطعات الکترونیکی

لپ تاپ

چاپگرها و اسکنرها

نمایش با ماژول

هزینه ترخیص کالا از گمرک در دبی

همانطور که می دانید دبی یکی از شهرهای برتر صادرات کالا به ایران است، بنابراین صادرات کالاهای دبی به ایران سه برابر شده است. هزینه ترخیص کالا از گمرک برای صادرات کالا از گمرک دبی به سایر کشورها به دلیل عدم دریافت حقوق گمرکی کالا در هنگام ورود به دبی نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر است. امارات متحده عربی هزینه گمرکی را برای صادرات کالا به میزان 5 درصد از ارزش کل کالا در نظر می گیرد.نکته جالب این است که این مبلغ در ابتدای ترخیص واردات به دبی از مالک یا نماینده قانونی وی دریافت می شود، در صورتی که کالا از دبی به هر کشور دیگری صادر شود، کل مبلغ به مالک یا نماینده قانونی وی مسترد می شود. دادن.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.