ارسال کالا از دبی چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

۳ بازديد

ارسال کالا از دبی چه مزایایی برای ایرانیان دارد؟

یکی از مهمترین مزیت های ایرانیان در ترخیص و ارسال کالا از دبی کاهش هزینه های حمل و نقل است. چرا که دبی در همسایگی ایران واقع شده است و محبوبیت بازار دبی برای تجار ایرانی به دلیل این موقعیت باعث شده است تا محصولات خود را با سرعت بالا و هزینه کم وارد ایران کنند.

علاوه بر این، آداب و رسوم امارات متحده عربی از دیگر عواملی است که کارآفرینان را به تجارت با دبی ترغیب می کند. زیرا تجار ایرانی برای ترخیص کالا در گمرکات این کشور هزینه ای پرداخت نمی کنند. به همین دلیل است که قیمت خرید کالا با قیمت خرید کشور مبدا یکسان است. از سوی دیگر تجار ایرانی می توانند محصول مورد نظر خود را از امارات متحده عربی وارد کرده و با قیمت پیشنهادی در کشور سازنده به فروش برسانند.

برای ارسال کالا از دبی به کشور باید مقداری از گمرکات در داخل ایران انجام شود و پنج درصد از ارزش کل کالای وارداتی حقوق گمرکی است. بنابراین شرکت های ایرانی می توانند طبق قوانین امارات کالا وارد کرده و از پرداخت عوارض گمرکی معاف باشند.

 به این ترتیب با واردات و تجارت با دبی، خرید محصولات از کشورهای تحریم کننده ایران آسان می شود.

بررسی قیمت قبل از واردات از دبی

تعیین قیمت محصولاتی که واردکننده قصد واردات آنها را دارد یکی از مهمترین مراحل ارسال کالا از دبی می باشد. در واقع قیمتی که صادرکننده در پیش فاکتور صادر شده اعلام می کند توسط کمیسیون قیمت گذاری تعیین می شود که با بازار و فروش کالا در ایران متفاوت است.

به همین دلیل یکی از اساسی ترین مراحل واردات کالا از دبی دریافت قیمت اولیه و مشخصات دقیق کالا می باشد که البته واردات از دبی مال ها با سرمایه اندک نیز امکان پذیر است.بنابراین قبل از انجام این دو مرحله نباید به فکر واردات کالا از دبی و مراحل بعدی باشید.

زیرا دبی شهری ثروتمند است و اقتصاد آن بر پایه گردشگری و تجارت بین المللی است. در نواحی جنوبی ایران و حوزه خلیج فارس نیز یافت می شود. از این رو از نظر اقتصادی جزء قطب های گردشگری جهان و مراکز صادرات و واردات جهان به شمار می رود.

بنابراین واردات از شهری مانند دبی هم از نظر اقتصادی و هم موقعیت جغرافیایی امری رایج است و دانستن زبان انگلیسی تجارت با این مرکز گردشگری و اقتصادی خاورمیانه را بسیار آسان می کند.

در صورت عدم تسلط به زبان انگلیسی برای انجام امور تجاری و بازرگانی بهتر است از یک مترجم خبره کمک بگیرید.

چگونه هزینه واردات و ترخیص کالا از دبی را محاسبه کنیم؟

در هر تجارت بین المللی، هزینه های واردات و ترخیص، هزینه های واردات و ترخیص با توجه به تعرفه گمرکی، حقوق گمرکی و مالیات، هزینه های خرید کالا، حمل و نقل از کشور مبدا به کشور مقصد و سایر هزینه های مربوط به بیمه، انبارداری و بار محاسبه می شود.

برای محاسبه و پرداخت این هزینه ها باید به نوع کالاهای وارداتی، قوانین و مقررات جدید و شرایط اقتصادی کشور که با تعرفه های مختلف در هر کشور تعیین می شود نیز توجه شود.

بنابراین برای بررسی و محاسبه هزینه ارسال کالا از دبی، بهتر است با مشاور بازرگانی برای بیان دقیق تر حقوق گمرکی و سایر هزینه های واردات مشورت کنید.

همچنین هزینه های مربوط به خرید کالا در دبی شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه های بیمه اموال
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل کالا
  • هزینه بارگیری کالا در مرزهای تجاری
  • هزینه های اداری و تشریفات اداری و گمرکی
  • هزینه های مالیاتی
  • عوارض واردات کالا
  • هزینه های مربوط به حقوق گمرکی

این هزینه ها در مجموع هزینه های مربوط به خرید کالا از مبدا تا مقصد نهایی رسیدن به صاحب کالا برای کسب سود خالص منظور می شود.برای واردات از دبی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

واردات از این شهر در صورت داشتن تجربه و دانش مطلوب در این زمینه می تواند فواید و فواید بسیاری را به همراه داشته باشد.

زمانی که قصد خرید کالا از دبی را دارید، باید تمامی مشخصات کالا را از فروشنده اماراتی دریافت کرده و به همراه قیمت مورد نظر در اظهارنامه گمرکی ثبت نمایید. البته قیمت درج شده در اظهارنامه قیمت نهایی کالا نیست. بلکه قیمت نهایی کالا پس از محاسبه حقوق گمرکی، هزینه حمل کالا و بیمه تعیین می شود.

در صورتی که کالای مورد نظر نیاز به مجوز صادرات داشته باشد، صاحب کالا باید مجوز و استاندارد آن را طبق قوانین ایران اخذ کند.

منظور این است که صاحب کالا باید کالایی را وارد کشور کند که طبق قوانین ایران مورد تایید نیست. زیرا عواملی مانند میزان تقاضا، شرایط بازار و زمان فروش و... بر نوع کالاهای وارداتی از دبی تاثیر می گذارد.

شرکت های تجاری در دبی

آشنایی با قوانین تجارت و واردات از دبی به شما این امکان را می دهد که در هنگام واردات انواع محصولات از دبی سود بیشتری کسب کنید. همچنین واردات کالا از این شهر مستلزم این است که با نحوه ارسال کالاهای وارداتی خود آشنا باشید.

بنابراین بهتر است از شرکت های بازرگانی دبی که دارای کارشناسان و کارگران حرفه ای شهرک سازی در این زمینه هستند کمک بگیرید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود کالای خود را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به بهترین شکل وارد و ارسال نمایید. زیرا این افراد با بهترین روش های حمل و نقل آشنا هستند و می توانند کالای شما را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ارسال کنند.

واضح است که با توجه به موقعیت جغرافیایی امارات، کالا در خلیج فارس ترخیص می شود. بنابراین رونق تجاری برای ترخیص کالا نیز در این زمینه زیاد است.بنابراین اگر به صورت انفرادی از دبی کالا وارد کرده اید می توانید از طریق شرکت های ترخیص کالا مانند شرکت بازرگانی ایمن تجارت کرزهن کالای خود را ترخیص کنید. در این صورت با کاهش هزینه به معنای کاهش قیمت تمام شده کالا می توانید سود بسیار خوبی در زمینه واردات کالا داشته باشید.

چگونه می توان سود واردات از دبی را افزایش داد؟

برای کسب سود زیاد از واردات انواع محصولات از دبی باید به بسته بندی محصولات توجه کرد. زیرا بسته بندی در گمرک بررسی می شود و در صورت عدم تایید در زمان ترخیص دچار مشکل می شود.

همچنین لازم است در هنگام عقد قرارداد به یکسری قراردادها در حین معامله توجه شود. به عنوان مثال در صورت بروز هرگونه خسارت در حین حمل و نقل، مشخص کنید که کدام طرف قرارداد حاضر به پرداخت خسارت هستند.

البته طبق قانون تا رسیدن محموله به مقصد، پرداخت خسارت وارده به کالا به عهده صادرکننده است که باید در زمان توافق اولیه در قرارداد قید شود.

در زمان حمل کالا نیز باید اظهارنامه تنظیم و به مراجع ذیربط ارائه شود. پس از اتمام فرآیند خرید کالا از دبی ، مجوز صادرات ارسال خواهد شد. این مجوز یک مجوز خروج و گرین کارت گمرکی از صادرکننده به شرکت حمل و نقل است که باید محموله را با دقت جابجا کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.