ترخیص کالا از دبی

۴ بازديد

می توان گفت دلیل علاقه و تمایل تجار و بازرگانان ایرانی به تجارت با فروشندگان دبی و به طور کلی امارات متحده عربی این است که در این کشور تجار و موسساتی که کالا وارد می کنند هیچ تعرفه ای پرداخت نکرده اند. و در نتیجه هزینه ها نسبت به سایر کشورها کمتر بوده و مشکلی برای تجار برای ترخیص کالا از دبی وجود ندارد.

برای ترخیص کالا از دبی باید از رویه ها و قوانین امارات در خصوص ترخیص انواع کالا و بار اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشید.

 

 

مراحل ترخیص کالا از دبی

 

الف) دانش و اطلاعات کافی در مورد مشخصات کالا داشته باشد

 

تجار و بازرگانان برای انجام مراحل ترخیص کالا از دبی باید اطلاعات کامل مشخصات فنی و قیمت کالا را از فروشندگان کالا در دبی دریافت کرده و در اظهارنامه درج کنند.

 

ب) تجزیه و تحلیل بهای تمام شده  کالاهای وارداتی

 

روند قیمت گذاری کالاها و محصولات ورودی به ایران از دبی به عواملی مانند درصد نیاز مردم، قیمت نهایی کالا، شرایط بازارهای ملی برای تایید بستر فروش کالا و فصل مناسب بستگی دارد. آن کالاها را در بازار بفروشد.

اشخاص حقیقی و حقوقی باید قبل از انجام هرگونه معامله و واردات کالا از تعرفه گمرکی این کالاها اطلاع داشته باشند. لازم به ذکر است که فروشنده نیز مسئولیت صدور پیش فاکتور به گمرک را بر عهده دارد.

 

ج) تعیین قیمت نهایی کالا

 

قیمت نهایی کالا زمانی تعیین می شود که محاسبات گمرکی روی کالای مورد نظر انجام شده باشد و برگه ترخیص کالا برای آن نوع صادر شده باشد و البته هزینه حمل و نگهداری کالا و .... در نظر گرفتن.

 

مراحل ترخیص کالا دبی

 

 

امارات متحده عربی که به عنوان یکی از معروف ترین مراکز تجاری جهان در منطقه خلیج فارس شناخته می شود، روابط تجاری و اقتصادی قوی با بسیاری از کشورها از جمله ایران برقرار کرده است.همانطور که گفتیم از آنجایی که امارات از بازرگانان و شرکت های واردکننده هزینه گمرکی دریافت نمی کند، بنابراین تمامی کالاهایی که از این کشور صادر می شود به قیمت اصلی خود هستند که باعث می شود تجار و بازرگانان ایرانی هزینه های حمل و نقل و گمرک را کاهش دهند. باید برای خرید و واردات کالا از امارات بخصوص دبی تدابیری اتخاذ کند. بنابراین در نظر گرفتن قوانین ویژه ترخیص کالا از دبی یکی از سیاست های مهم این کشور در زمینه صادرات کالا می باشد.

 

با توجه به تفاوت زبان و فرهنگ تجار ایرانی و فروشندگان خارجی، تسلط بر زبان انگلیسی ضروری به نظر می رسد. بنابراین داشتن مترجم و مشاور برای انجام امور مربوط به ترخیص کالا از دبی یکی از اساسی ترین نکاتی است که تجار و بازرگانان ایرانی باید به آن توجه داشته باشند. به طور کلی برای ارسال کالا از دبی علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، توجه به نکات زیر ضروری است:

 

اخذ مجوزهای لازم برای کالاهای وارداتی

زمانی که کالاهای تجاری و وارداتی وارد گمرک می شوند، باید تمامی استانداردها و مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند. ارائه مدارک لازم و ضروری به گمرک در مورد سلامت کالا بسیار حائز اهمیت است و ورود بار از دبی از بازرسی های لازم مستثنی نیست. به این معنا که گمرکات کلیه مقررات و قوانین تجارت داخلی ایران را بدون توجه به کشور طرف قرارداد تجار ایرانی اعمال می کنند. به عنوان مثال از ورود کالاها و محموله های غیرقانونی از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی به شدت جلوگیری می کنند و بر سلامت و بهداشت کالاهای وارداتی نظارت کافی دارند.در گمرکات معمولا تمامی مدارک مربوط به کالا با دقت بسیار بررسی می شود و پس از اخذ تاییدیه از فروشندگان و شرکت های دبی، مراحل بعدی ترخیص کالا از دبی انجام می شود.

 

یکی دیگر از مهمترین مجوزها و احتمالاً پرکاربردترین آنها، مجوز وزارت بهداشت برای ارسال کالا است. تمامی واردکنندگان مواد غذایی و فروشندگان لوازم آرایشی باید برای ارسال محموله خود برای این مجوز اقدام کنند. اخذ این مجوز نیز فرآیند اداری تقریباً پیچیده و مهمی دارد. برخی از مدارک لازم و مورد نیاز برای اخذ این مجوز شامل ارائه برگه مواد تشکیل دهنده و فرمول ساخت محصول و همچنین برگه آنالیز محصول به همراه مجوزهای وزارت بهداشت کشور مبدا می باشد.

 

مجوز ترخیص دبی

 

از دیگر مجوزهای مهمی که در این بخش می توان به آنها اشاره کرد، اخذ مجوز از وزارت راه برای کالاهای حمل شده توسط شرکت های غیر ایرانی است. مجوز سازمان انرژی اتمی برای دستگاه هایی مانند تلفن های بی سیم، تلفن های همراه و دستگاه های پیشرفته پزشکی؛ مجوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کلیه کالاهای وارداتی از قبیل اسباب بازی و سرگرمی برای کودکان به کشور و...

کالاهای وارداتی ه از دبی باید کلیه کدهای استاندارد اولیه و مجوزهای لازم را از سازمان ها و موسسات مربوطه دریافت کنند. تمامی این ترخیص ها قبل از ارسال فرم ترخیص کالا از دبی انجام می شود. همچنین انجام بازرسی های لازم و دریافت نمونه محصول پس از تولید انبوه و قبل از ارسال از دیگر نکات ضروری در هنگام اعزام کالا از دبی می باشد.

 

علاوه بر موارد فوق، در هنگام ترخیص کالا از دبی، هماهنگی های لازم برای حمل بار، پرداخت موجودی کالا با مبلغ توافق شده، اصل سند حمل کالا از سوی فروشنده انجام می شود. ارز داخلی و ترانزیتی کالا به سایر موسسات گمرکی، اسناد تامین ارز و در برخی موارد اسناد حمل، پیگیری ورود محموله به گمرک، در صورت نیاز اسناد بازرسی، هزینه حمل کالا به انبار پس از اتمام کار تصفیه و در نهایت انجام تعهدات ارزی و مالیاتی... از جمله نکاتی است که برای اطلاع تجار ایرانی قابل ذکر است.

 

گروه بازرگانی مهیر یکی از مجرب ترین، مطمئن ترین و همکارترین مجموعه ها در زمینه ارائه کلیه خدمات بازرگانی و گمرکی اعم از ترخیص کالا، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا و ... می باشد. برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات بازرگانی و بخش نامه گمرکی جهت ترخیص مطمئن و در کمترین زمان ممکن

.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.